zondag 31 maart 2013

Paasbrunch

Vandaag hebben we een Paasbrunch georganiseerd voor onze moeders. Afgelopen vrijdag had ik boodschappen gedaan en was ik misschien iets te enthousiast met het doen van de inkopen. Echt, mijn koelkast was nog nooit zo vol; je zou bijna denken dat er 20 man kwamen eten!

Ik ken mijzelf ook goed genoeg dat wanneer er een tafel vol staat met lekker eten, dat ik dit niet kan laten staan. Tegelijkertijd weet ik ook dat ik dan achteraf enorme spijt krijg van al dat eten. Dus om alles een beetje te balanseren ben ik vanmorgen gaan hardlopen. Vorig jaar was mijn conditie veel beter en kon ik gemakkelijk een 10 km rennen. Dit jaar heb ik er wat meer moeite mee en ben ik geleidelijk sneller en langer aan het rennen. Vandaag 9 km rennen, daar was ik erg tevreden mee, nog even en de 10 km is in zicht! Om mijn voortgang in de gaten houden maak ik gebruik van de Runkeeper app.


Na het rennen en de nodige douche ben ik begonnen met het dekken van de tafel en vanaf 12.00 uur was iedereen aanwezig en zijn we aan tafel gegaan! Normaal gesproken let ik er goed op dat ik niet teveel, of liever helemaal geen, suiker. Maar ja, met Pasen kan je dat wel vergeten... Heb nog wel mijn bananencake gemaakt waar palmsuiker en agave siroop in zit en dat is in ieder geval beter als rietsuiker. Verder heb ik een knolselderij soep gemaakt en daar zijn we de maaltijd mee begonnen, met verse koriander als garnering, erg lekker!


We hebben echt genoten van al die lekkere dingen en hebben de brunch beeindigd met een scone met vers geklopte room en als laatst een kopje koffie met room voor de moeders en verse muntthee voor ons.

Na zo'n uitgebreide en calorierijke maaltijd ga ik vervolgens balanseren dus vanavond soep met een cracker van Leev met 40+ kaas. En ja, toch twee paaseitjes als dessert!

Morgen hebben we nog geen plannen, misschien een strandwandeling, misschien wel een filmdagje. Ga in ieder geval morgen lekker weer een stuk rennen en hopelijk een 10 km dit keer!

Wat zijn jouw plannen en let je op je eten na een calorierijke maaltijd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten